Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


L'antiguitat clàssica en les tic: videojocs i gamificació

  • Autores: Jordi Rodríguez Danés
  • Directores de la Tesis: Jordi Cortadella i Morral (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Autònoma de Barcelona ( España ) en 2018
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Marta García Morcillo (presid.), Ignacio Borja Antela Bernárdez (secret.), Daniel Aranda (voc.)
  • Programa de doctorado: Programa de Doctorado en Culturas en Contacto en el Mediterráneo por la Universidad Autónoma de Barcelona
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en:  TESEO  TDX 
  • Resumen
    • Aquesta tesi aborda un nou camp d’estudis: els Historical Game Studies, o estudi de videojocs de temàtica històrica, la naturalesa del qual és l’anàlisi dels videojocs en el seu sentit més ampli, i de les relacions que s’estableixen entre el joc i el jugador. El punt de partida són els Game Studies, que estableixen els videojocs com a objecte cultural. En aquest sentit, el treball s’emmarca com a camp específic dins de les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació). Sota aquestes premisses, analitzarem un seguit de videojocs, ubicats temàticament en el període de l’Antiga Roma, prenent com a criteri de selecció el seu impacte comercial, amb l’objectiu d’estudiar quina visió donen del passat. Entenem els videojocs, doncs, com un element més de la cultura contemporània i de la visió que des del present es té del passat. Examinem també les opinions, a favor o en contra, sobre els videojocs, i les possibilitats (didàctiques, tecnològiques, recreatives...) que aquests ofereixen a les disciplines històriques, analitzant aquells aspectes més rellevants i proposant la millor forma d’abordar aquests tipus de jocs des de l’àmbit acadèmic. En aquest darrer aspecte, proposem un nou marc teòric i metodològic que faciliti l’estudi dels Historical Game Studies.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno