Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Functional adequacy: the effect of Englsih Medium Instruction, English Proficiency and previous language learning experiences

Ana Herraiz Martinez

  • español

    Esta tesis doctoral analiza el desarrollo pragmático de estudiantes universitarios matriculados en contextos de instrucción en inglés (English-medium instruction). La competencia pragmática escrita se enmarca en la vertiente de "adecuación funcional" propuesta por los investigadores Kuiken y Vedder (2016). Por otra parte, también se analiza el efecto que tiene el nivel de inglés y las estancias con fines educativos realizadas previamente en el grado de "adecuación" de los textos escritos. Los resultados se analizan de manera cuantitativa y cualitativa para tener una perspectiva más amplia de lo que sucede en las aulas EMI de nuestras universidades.

  • English

    This thesis analyses undergraduate learners' pragmatic development. The participants of the study were enrolled in English-medium instruction atlhree different Spanish universities. Pragmatic development is operationalised as "functional adequacy" (FA), which is a recent construct developed by Kuiken and Vedder (2016) to approach pragmatic competence. Moreover, the effect of English proficiency and previous language learning experiences on learners' FA is explored. Quantitative and qualitative results are taken ¡nto consideration in order to observe and further understand what happens in the EMI contexts under analysis.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus