Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Escola i infancia a Catalunya a finals del seglo XVIII

  • Autores: Caterina Lloret i Carbó
  • Lectura: En la Universitat de Barcelona ( España ) en 1991
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Josep González Agapito (presid.), Conrad Vilanou Torrano (secret.), Salomó Marquès Sureda (voc.), Julia Varela Fernández (voc.), Roberto Fernández (voc.)
  • Materias:
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • EN AQUESTA TESI S'ESTUDIA LA SITUACIO DE L'ENSENYAMENT PRIMARI A CATALUNYA, A LES DERRERIES DEL SEGLE XVIII, EN EL MOMENT DE MAJOR INCIDENCIA DELS PROJECTS DE LA REFORMA IL'LUSTRADA (1787). UN GRAN PART DE LES FONTS HISTORIQUES PROVENEN DE LLEGAT DOCUMENTAL D'EN FRANCISCO ZOAMORA QUE INCLUOUEN LINTERROGATORI GENERAL ADRECAT ALS MUNICIPIS I EL QUESTIONARI ESCOLAR DIRIGIT ALS CAPS DE CORREGIMENT.

      S'ANALITZEN LES CARACTERISTIQUES DE LA COBERTURA ESCOLAR A BARCELONA I A TOTS EL POBLES DEL SEU CORREGIMENT I L'ORGANITZACIO INTTITUCIONAL DE L'ESCOLA DE L'HOSPICI I DEL PROJECT DE SIMINARI DE NOBLES. S'OFEREIX TAMBE UNA VISIO GENERAL DE LA DISTRIBUCIO I FUNCIONAMENT DE LES ESCOLES A TOT CATALUNYA REMARCANT ELS ASPECT DE L'IDIOMA ESCOLAR, ELS METODES I ELS CONTINGUT REFERITS A L'ENSENYAMENT DELS NENS I DE LES NENES.

      FINALMENT S'EXPSOEN LES RECPERCUSIONS DEL PORCES D'INSTITUCIONALITZCIO ESCOLAR EN ELS MESTRES I LA SIGNIFICACIO QUE TENIA L'ESCOLA EN LA VIDA DE LES CRIATURES, RELACIONANT-LA UMB LES ALTRES INSTANCIES SOCIALITZADORES (FAMILIA, TREBALL I CARRER).


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno