Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Autonomía y éxito educativo en la educación primaria; el trabajo cooperativo

  • Autores: Anna Clavé Civit
  • Directores de la Tesis: Joan Mallart i Navarra (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Barcelona ( España ) en 2017
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Ramona Valls Montserrat (presid.), Núria Rajadell Puiggròs (secret.), Mireia Tintoré Espuny (voc.)
  • Programa de doctorado: Programa de Doctorado en Educación y Sociedad por la Universidad de Barcelona
  • Materias:
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • La ment no és un recipient que s’ha d’omplir, sinó un foc que cal encendre” aquestes eren les paraules de Plutarc fa més de 2000 anys a Grècia, i són les paraules que més defineixen aquesta tesi, i que lafan més singular.Aquesta tesivol desenvolupar bàsicament tres eixos: la creativitat, l’esperit crític i el treball col·laboratiu; el treball en equip perquè ajudin els nostres alumnes a ser més autònoms i més protagonistes en el seu aprenentatge. Hi ha un terme anglès que ho defineix molt bé Win-win situation, cal crear en les aules noves situacions d’aprenentatge i això passa per analitzar el nou paper que adquireixen els alumnes i els professors. Davant d’aquesta nova necessitat, un grup de professors d’educació Primària, d’una escolaconcertada a la ciutat de Barcelona, vam començar a desenvolupar un model de formació, assessorats per la Universitat de Vic, per tal de millorar la nostra capacitatdocent i donar respostes alsinterrogants que se’ns plantejaven en les nostres aules.Molt conscients que l’alumne ha de construir significats i ha de donar sentit a tot el que aprèn partint de la seva pròpia experiència, va sorgir entre els meus companys la preocupació per aconseguir un desenvolupament professional més conscient, més autònom i això passava per compartir la formació de manera col·laborativa. Era cabdal l’objectiu de fer un front comú per tal d’aconseguir generar i compartir coneixement, i així ajudar els alumnes a construir el seu propiaprenentatge de millor manera, amb més creativitat i més autonomia, d’aquí el terme Win-win situation.

      D’aquí parteix aquesta tesi, d’una recerca a l’aula, centrada en la pràctica i en l’escola com a part bàsica del procés reflexiu, incidint en el paper dels alumnes i en el canvi didàctic i professional dels mestres.La investigació que estic plantejant pretén analitzar, valorar, observar si el professorat ha posat a l’abast dels seus alumnes eines, recursos, metodologies, maneres de treballar perquè els alumnes aprenguin a aprendre en equip, de maner cooperativa, tot cooperant amb els seus companys.La investigació també pretén analitzar l’impacte a nivell individual (ja que la construcció de l’aprenentatge sempre és una construcció de coneixement que ha de fer cadascú) quan la participació de l’alumne és molt activa i compromesa al’hora de realitzar el treball amb els seus companys i a l’hora d’elaborar els seus propis coneixements.Finalment, la finalitat de la investigació serà constatar, comprovar, valorar fins a quin punt la incorporació del treball cooperatiu a les aules de primària millora la pràctica educativa i l’aprenentatge dels alumnes fomentant l’autonomia i l’èxit educatiu.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno