Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Llegir la paraula i el món. Literacitat crítica en els estudis socials a l’educació primària

  • Autores: Breogán Tosar Bacarizo
  • Directores de la Tesis: Antoni Santisteban Fernández (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Autònoma de Barcelona ( España ) en 2017
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Joan Pagès Blanch (presid.), Edda Sant Obiols (secret.), Jesús Romero Morante (voc.)
  • Programa de doctorado: Programa de Doctorado en Educación por la Universidad Autónoma de Barcelona
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en:  TESEO  TDX 
  • Dialnet Métricas: 8 Citas
  • Resumen
    • Aquesta tesi doctoral explora el fenomen de la manca de crítica i creativitat en la interpretació dels textos i la proposta d’accions socials a l'educació primària.

      La investigació qualitativa es fonamenta en el marc teòric dels Nous Estudis de Literacitat, per entendre com la literacitat crítica podria ajudar els professors i els estudiants en la interpretació i presa d'accions de justícia social. L'anàlisi desenvolupa una aproximació crítica als usos de la literacitat o alfabetització a l'aula de sisè a cinc escoles de primària a Barcelona, Rubí i Terrassa.

      El procés educatiu d'aprenentatge dels coneixements socials i "llegir el món" s'explora des dels interessos dels estudiants pel que fa a la seva participació en les pràctiques de literacitat en el context social de l'aula. L'anàlisi de les dades revela que la literacitat crítica és essencial per tal de crear significats i interpretacions del món. S'entén no com un mètode, sinó com una forma de ser. D'una banda, es requereix i celebra el paper central del mestre en la construcció de l'experiència d'aprenentatge. D'altra banda, es faculta els nens que l'agència per resoldre els problemes socials.

      Aquesta investigació crítica i interpretativa tracta de la literacitat crítica en els estudis socials a l’aula de primària. Els objectius són identificar i analitzar la naturalesa d'aquest tipus d'alfabetització en el sisè grau. Es basa en el marc dels Nous Estudis de Literacitat i en la pedagogia crítica a través de les nocions de transformació d'un mateix i de la millora de les estructures socials injustes.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno