Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Adequació del perfil del mestre davant les necessitats socioeducatives actuals: consideracions i propostes per a la formació inicial

  • Autores: Annabel Fontanet Caparrós
  • Directores de la Tesis: Mireia Civís Zaragoza (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Ramon Llull ( España ) en 2017
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Jordi Riera i Romaní (presid.), Miquel Martínez Martín (secret.), Pilar Iranzo García (voc.)
  • Programa de doctorado: Programa Oficial de Doctorado en Educación
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Dialnet Métricas: 3 Citas
  • Resumen
    • Des de fa anys, la formació inicial dels mestres és objecte de discussió en l’àmbit educatiu, així com les competències que aquests han d'assolir i demostrar, les seves característiques, habilitats, actituds i coneixements.

      L’objectiu de la nostra tesi ha estat identificar les característiques que ha de tenir la formació inicial dels mestres a Catalunya, per tal que aquests arribin a ser motor de canvi i puguin respondre a les necessitats socioeducatives actuals.

      Per assolir aquest propòsit hem realitzat una detecció de necessitats i una anàlisi de la realitat de l'actual situació de l'educació a Catalunya, on hem identificat els reptes als quals han de fer front l’educació i les escoles, i que ens han portat a explorar els consegüents processos d’innovació i a determinar les competències que han de tenir els mestres per treballar en aquest context.

      Els reptes, les competències i la innovació ens han donat la base per poder plantejar com hauria de ser la formació inicial dels mestres i la relació entre les escoles i les universitats , una relació de clara interconnexió per poder formar part d’aquest engranatge del canvi i ser conseqüents amb el que realment l’escola i la societat necessita.

      Per fer-ho ens hem fonamentat en l’opinió dels equips directius de 281 escoles -mitjançant una enquesta i grups de discussió-, 34 experts en educació que estan treballant a l’escola (a través d’entrevistes), 32 experts en educació que al llarg dels anys han anat reflexionant i mostrant una opinió fonamentada sobre aquesta formació (mitjançant entrevistes) i 22 mestres novells que ja estan exercint com a professionals a l’escola (amb un qüestionari on-line).

      Les conclusions més rellevants ens han portat a afirmar que existeix la necessitat de fer un canvi en la formació inicial del mestre, fent especial incidència en la formació en les competències psicosocioemocionals, en canvis en la metodologia i en la organització del grau.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno