Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Information-problem solving in Secondary Education: analyses of cognitive processes using Web information and their improvement through embedded instruction

  • Autores: Esther Argelagós
  • Directores de la Tesis: Manuela Mercedes Pifarre Turmo (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Lleida ( España ) en 2012
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Saskia Brand-Gruwel (presid.), Jaume Sanuy Burgués (secret.), Ladislao Salmerón González (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • Internet constitueix una de les més importants fonts d'informació en la nostra societat i els processos cognitius involucrades en el maneig de la seva informació (Information-problem solving, IPS) no s'adquireixen d'una manera espontània. Els principals objectius d'aquesta tesi són: descriure els problemes que tenen els estudiants de secundària, analitzar l'impacte d'una instrucció IPS integrada en el curriculum i aportar implicacions educacionals per ajudar-los a millorar les seves competències digitals. Després d'una sèrie d'anàlisis qualitatives, quantitatives i d'estudis de casos, les principals conclusions són: el simple accés i exposició a Internet no garanteix les competències IPS necessàries i els alumnes necessiten ser alfabetitzats digitalment; les institucions educatives tenen la missió d'alfabetitzar digitalment als seus alumnes; la instrucció IPS integrada, estructurada i recolzada, dissenyada pel grup COnTIC (UdL) ha mostrat eficàcia en la millora dels processos IPS en els estudiants secundària; i les diferents ajudes en el procés d'instrucció IPS han de dissenyar-se i coordinar-se acuradament.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno