Internet constitueix una de les més importants fonts d'informació en la nostra societat i els processos cognitius involucrades en el maneig de la seva informació (Information-problem solving, IPS) no s'adquireixen d'una manera espontània. Els principals objectius d'aquesta tesi són: descriure els problemes que tenen els estudiants de secundària, analitzar l'impacte d'una instrucció IPS integrada en el curriculum i aportar implicacions educacionals per ajudar-los a millorar les seves competències digitals. Després d'una sèrie d'anàlisis qualitatives, quantitatives i d'estudis de casos, les principals conclusions són: el simple accés i exposició a Internet no garanteix les competències IPS necessàries i els alumnes necessiten ser alfabetitzats digitalment; les institucions educatives tenen la missió d'alfabetitzar digitalment als seus alumnes; la instrucció IPS integrada, estructurada i recolzada, dissenyada pel grup COnTIC (UdL) ha mostrat eficàcia en la millora dels processos IPS en els estudiants secundària; i les diferents ajudes en el procés d'instrucció IPS han de dissenyar-se i coordinar-se acuradament.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados