El text presenta tres diàlegs agrupats per articles d’autors de la Universitat de Girona, Ginebra, Rovira i Virgili, i Colòmbia que formen equip amb educadors de diferents escoles i nivells educatius.nCom reflexió de fons subjau el fet que ja entrats en la segona dècada del segle XXI, cal preguntar-se sobre la interdisciplinarietat i el rol dels docents i la seva repercussió en totes les disciplines. Una mirada retrospectiva ens s’adona que en la immediata postguerra i fins als anys 1980 del segle XX, l’aula va ser considerada essencialment com un «terreny d’aplicació» dels avenços obtinguts en els camps acadèmics. Amb la consolidació acadèmic de les ciències humanes i socials comencen a sorgir, des dels anys 80, paradigmes que permeten pensar de manera més complexa les relacions entre teoria i pràctica. Fins arribar a la situació de considera l’activitat docent cada vegada més com un veritable camp professional en què els seus membres no són únicament executors d’un saber, sinó productors de sabers experts i actors dels processos investigadors
Las didácticas:: una historia compleja en la búsqueda de autonomía de un campo académico
Rescatando las didácticas:: cruces, rupturas y acción conjunta
Una clínica de lo didáctico: pensar en el actuar profesional desde la postura investigativa
Formación docente: retos y dificultades para poner al alumno en interacción con el objeto artístico
¿A qué jugamos? El juego didáctico y la práctica reflexiva:: herramientas para la autoevaluación
Mariona Masgrau Juanola, Muntsa Calbó, Sandra Masdevall Teixidor
El contrato cooperativo:: de la teoría a la práctica en las diferentes etapas educativas
Dolors Cañabate Ortiz, Dolors Guix Feixas, Pili Serra Joaquinet, Clara Carme Parramón Homs
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados