Look Away, Beyond Dixie Land: Contemporary Southern Writers and the West
págs. 13-32
págs. 33-46
págs. 47-60
págs. 61-76
Traveling Routes and Circuits in California: Immigration Processes, Policies and the Mapping of Identities
págs. 77-94
págs. 95-114
págs. 115-134
Defying Loss and Extinction: Women as Bearers of Ethnic and Family Heritage in Latina Caribbean Literature
págs. 135-146
págs. 147-156
Decentering the Stage: American Theatre as a Mirror of Recent Social Shifts
págs. 157-168
Cultura del bienestar y parámetros de irrealidad en los escritos del New Yorker: J.D. Salinger, William Maxwell y John Cheever
págs. 169-176
"There is More to Be Told": El mito postmoderno en The Bingo Palace de Louise Erdrich
págs. 177-182
A Last Votage through American Culture: When Time Re-Runs in Vonnegut´s Fiction
págs. 183-192
Two Intellectuals on Tour of Duty: The Vietnam Memoirs of Mary McCarthy and Susan Sontag
págs. 193-202
Finding `Poetic Truth´: The Politics of Memory and Ethnic Transcreation in Contemporany Latina Autobiographies
págs. 203-214
"Them and Us": Alfred Kazin and Immigrant Autobiography
págs. 215-236
"On the Other Side of the Looking-Glass": Andrea Lee´s Rissian Journal
págs. 225-236
Agentes de una aproximación cultural: viajeros españoles en los Estados Unidos tras la Guerra finisecular
págs. 237-248
Abriendo puertas, cerrando heridas: la legitimación de la frontera como espacio de identidad para la comunidad méjico-americana
págs. 249-260
De los que quisieron cortarse el cuello y los que vinieron a verlos: Emma Goldman en la Guerra Civil española
págs. 261-268
págs. 269-282
págs. 283-294
`Baloncesto, coches y serven-elevens´: el relato de Sherman Alexie `The Lone Ranger and Tonto Fistfight in Heaven´y la identidad cultural nativo-americana en los noventa
págs. 295-304
Exploitation and Self-Discrimination in Immigrant Fiction: Pietro di Donato´s Christ in Concrete
págs. 305-314
The Journey that Broadens Our Mind: The New Experience of Being in Robert Pirsig´s Zen and the Art of Motorcycle Maintenance
págs. 315-324
Across August Wilson´s Four B´s: Creating Theater with Blues, Bearden, Baraka and Borges
págs. 325-334
págs. 335-348
Traveling across Identities: The Native American C(h)ase
págs. 349-356
págs. 357-364
págs. 365-374
págs. 375-390
págs. 391-398
págs. 399-404
"Complexity Is Not a Crime": Marianne Moore´s Cultural Poetics
págs. 405-414
Diplomáticos, espías y propagandistas: norteamericanos en al España de Franco durante la Segunda Guerra Mundial
págs. 415-446
Writing at the Crossroads: Postmodernism and Identity Politics in 20th Century African American Theater
págs. 447-454
págs. 455-472
... y no se lo tragó la tierra: Tomás Rivera en busca de la identidad chicana
págs. 473-486
Sucess and Stress in America: Monique Urza´s The Deep Blue Memory
págs. 487-492
A Travel from Ethos to Pathos: Some Sumbolic Designs in Cummings´Literary Works
págs. 493-508
City and a Chicano Evolving Hybridity: Álvar Núñez Cabeza de Vaca´s and Gary Soto´s Creation and Discovery
págs. 509-516
págs. 517-524
`Àstonishing Progress´: An American View of the Brazilian Republic in the Early Twentieth Century
págs. 525-534
`Tickets, please!´: Tracing John Ashbery´s Surrealism Back to France
págs. 535-542
The Russian Native American Jew of The People: Ethnic Multiplicity and Symbolims in Bernard Malamud´s Posthumous Novel
pág. 543
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados