págs. 5-26
págs. 27-46
págs. 47-74
Renaissance, post-renaissance and progressive: some issues of style in sacred polyphony of seventeenth-century Mexico
págs. 75-90
Manuel de Sumaya: reexamining the A Cappella Choral Music of a Mexican Master
págs. 91-106
The Guatemalan cathedral music repertoire: reflections on the testamentos of Manuel de Quiros and Rafael Antonio Castellanos
págs. 107-126
The Misa Viscaína: an eighteenth-century musical odyssey to Alta California
págs. 127-142
A propósito de los cincuenta años de Revista Musical Chilena: algunas reflexiones sobre los horizontes musicológicos de Chile y América Latina
págs. 143-160
Two twelfth-century fragments in Zamora: representatives of a period of transition
págs. 161-174
págs. 175-190
págs. 191-208
págs. 209-230
págs. 231-258
págs. 259-268
"Wanted, one Maestro de Capilla": a sixteenth-century job description
págs. 269-284
Music in the house of the third duke of Béjar: ca. 1520-1544
págs. 285-304
Mudarra's instrumental glosas: imitation and homage in a Spanish style
págs. 305-320
págs. 321-340
págs. 341-364
"Recalling Cristóbal de Morales to mind": emulation in Guerrero's Sacrae Cantiones of 1555
págs. 365-394
Music for the holy week liturgy in the sixteenth century: a study of the single-composer prints
págs. 395-408
Multiple settings of the Salve Regina antiphon: Tomás Luis de Victoria's contribution to the Renaissance veneration of the Virgin
págs. 409-434
págs. 435-470
págs. 471-492
"Dulcísimo Sueño" by Sebastián Durón: a "poster child" for the Baroque villancico
págs. 493-508
Writing opera in nineteenth-century Portugal: Francisco de Sá Noronha and l'Arco de sant'Anna
págs. 509-528
págs. 529-560
págs. 561-576
Exotismo y alteridad en la música europea: arabismos musicales, arte y ciencia
págs. 577-592
págs. 593-614
págs. 615-636
Palestrina's magnificats: a brief survey
págs. 637-662
Handel as victim: composer-publisher relations and the discourse of musicology
págs. 663-692
Arcadian elements in Die Winterreise: bringing Sidney's sundogs to light
págs. 693-716
págs. 717-732
Is female to male a postmodern is to modern?: implications for a new ethno/musicology
págs. 733-744
págs. 745-748
págs. 749-750
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados