Aquest I Congrés Internacional va nàixer amb l’objectiu d’oferir un espai per a la reflexió sobre el procés de normalització cultural i lingüística que va obrir, formalment, la societat valenciana llavors ja feia vora la vintena d’anys amb l’aprovació de la Llei d’ús i ensenyament del valencià. Durant aquest període, i malgrat els entrebancs, el sistema educatiu valencià ha fet un paper fonamental en la difusió del coneixement i de l’ús de la llengua, i en la introducció d’actituds noves entre els parlants. Paral·lelament, ha començat a eixamplar-se la presència de la llengua en altres àmbits socials: l’edició, la traducció, els mitjans de comunicació, l’administració...
L’IIFV vol col·laborar a analitzar, amb serenitat, aqueix procés de redreçament cultural i lingüístic, i a dissenyar les possibilitats d’actuació futures en una societat com la nostra, en canvi constant.
pág. 1
pág. 2
pág. 3
Avaluació de programes d'immersió lingüística: indicadors i anàlisi crítica
pág. 4
pág. 5
pág. 6
pág. 7
pág. 8
pág. 9
pág. 10
El taller literari a l'ensenyament secundari: balanç d'una experiència didàctica
pág. 11
pág. 12
La variació funcional a l'escola: els noms populars i científi cs dels núvols
pág. 13
Contribució dels media al caràcter dinàmic de l'estàndard: Evolució del model lingüístic de les emissores radiofòniques de la CCRTV: de la primera versió (1986) a la de 1999
pág. 14
Anàlisi del tractament dels adjectius possessius en els llibres de text de 3r i 4t d'ESO: proposta alternativa
pág. 15
pág. 1
Unitat didàctica: els mitjans de comunicació a l'aula
pág. 2
La narrativa de Mercè Rodoreda com a model de llengua: presència del registre oral en el text literari
pág. 3
pág. 4
Organització d'un recital poètic: Salvem el Montgó
pág. 5
Història de la literatura i creativitat: una proposta de taller literari
pág. 6
pág. 7
Usos, hàbits i actituds sobre la llengua catalana a Catalunya
Albert Fabà, Olga Gálvez, Joan Manrubia, Anna Simó, Noemí Ubach Codina
pág. 8
La traducció en publicitat: coherència i qualitat lingüístiques
pág. 9
L'ensenyament de la literatura a l'ESO amb una metodologia plural: aplicació pràctica en grups de 4t
pág. 10
pág. 11
pág. 12
L'argot català en l'ensenyament: avantatges i inconvenients
pág. 13
pág. 14
Correlació entre les competències lingüístiques i els nivells formatius assolits per al cas valencià
pág. 15
pág. 16
pág. 17
pág. 18
pág. 19
Opacitat i transparència: els marcadors de color local en la traducció catalana
pág. 1
Actualitzem els Clàssics: traducció, literatura romànica i ensenyament dels clàssics valencians (la Queste del saint graal i el Tirant lo Blanch)
pág. 2
pág. 3
pág. 4
L'imperi dels sentits: la incorporació del treball tecnicoartístic del doblatge en l'ensenyament secundari
pág. 5
pág. 6
pág. 7
pág. 8
pág. 9
pág. 10
Un país de tòpics: els adolescents valencians i els estereotips comunitaris de l'estat
pág. 11
pág. 12
pág. 13
pág. 14
pág. 15
pág. 16
pág. 17
El català dels joves en els xats, correus electrònics i missatges a mòbils: ¿una nova varietat col·loquial?
pág. 18
L'ensenyament en valencià als llindars del segle XXI: una visió sindical
pág. 19
pág. 20
pág. 21
pág. 22
pág. 23
A propòsit de la literatura comparada: una eina efi caç en l'educació literària
pág. 24
pág. 25
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados