Ha sido reseñado en:
452ºF: Revista de Teoría de la Literatura y Literatura Comparada, ISSN-e 2013-3294, Nº. 25, 2021, págs. 287-291
Rivista Italiana di Studi Catalani, ISSN 2279-8781, Nº. 11, 2021, ISBN 978-88-3613-203-4, págs. 325-328
Resseguir i analitzar la genealogia i els models de les obres literàries, o rastrejar les seves relacions amb altres textos, són enfocaments d'estudi productius que permeten conèixer aspectes fonamentals de la comunicació literària entre èpoques, entre cultures, entre autors i entre obres. L'objectiu del present volum és plantejar l'estudi de les relacions hipertextuals en algunes de les principals literatures occidentals en el període de 1900 a 1939. La varietat dels estudis ha fet possible traure a la llum un ampli ventall d'usos i de funcions de la re-escriptura: des de la traducció com a reescriptura, en principi, purament formal, però amb inevitables implicacions semàntiques, fins a la imitació estilística, passant per les reescriptures amb un valor cultural i identitari, la intermodalitat de la relació entre pintura i literatura, les transformacions bidireccionals, la transvaloració entre hipotext i hipertext o l'ús dels heterònims com a espais de reescriptura, entre d'altres.
págs. 15-28
Appropriation, mime, transfictionnalité: usages des mauvais genres dans le roman surréaliste
págs. 29-53
L’écriture-relais: Le merveilleux dans La Nausée, Quand prime le spirituel et Le Mur
págs. 55-63
págs. 65-74
págs. 75-105
Homer i el mètode mític d’Eliot a l’obra de Iorgos Seferis: una aproximació»
págs. 107-129
págs. 131-142
págs. 143-153
págs. 155-168
Riscrivere il sé: Il sogno d’amore de Sibilla Aleramo
págs. 169-183
Dreams and Dust: The Great Gatsby and the Myths of America’s New World
págs. 185-195
págs. 197-219
Presències espectrals en conflicte: el motiu de la Morta-Viva i el fantàstic català des d’una perspectiva hipertextual
págs. 223-252
págs. 253-276
Ressons de l’Odissea en la rondallística catalana: l’aportació de la folklorista Mercè Ventosa
págs. 277-294
págs. 295-313
En mort de Laura: Paral·lelismes elegíacs entre Alexandre de Riquer i Apeles Mestres
págs. 315-327
Imatges femenines en el modernisme: la dona màrtir en La damisel·la santa de Raimon Casellas
págs. 329-350
Josep Carner i els primers anys de Jesús: una anàlisi hipertextual de Deu rondalles de Jesús Infant (1904)
págs. 351-366
Per a una fenomenologia de la paraula viva: Elements maragallians dins l’obra de Joan Salvat Papasseit
págs. 367-383
págs. 385-398
Sota l’influx d’Eugeni d’Ors: Estudi del Glosari de Carles Salvador
págs. 399-422
Vilafranca contra Vilanova?: La Ben Plantada (1921) es torna Ben Nascuda (1937)
págs. 423-435
Relacions hipertextuals en l’obra dramàtica de preguerra de Joan Oliver: el cas de Cambrera nova (1928)
págs. 437-457
págs. 459-484
págs. 485-499
págs. 501-523
La dona insatisfeta: Miquel Llor i Mercè Rodoreda en diàleg amb Madame Bovary
págs. 525-540
L’individualisme contemporani: la hipertextualitat entre Don Quijote de la Mancha i Camins de França
págs. 541-558
Les fonts hipertextuals del Tomàs de Bajalta de Pere Coromines: el mite de Silè i Don Quijote de la Mancha
págs. 559-575
págs. 577-594
La traducció com a hipertext múltiple: el cas de Nuestra Natacha (1935) de Casona traduïda al català per Collado (La nostra Natatxa, 1936)
págs. 595-603
"Enamouré d’un nom”: Sobre la primera cançó a Mahalta de Màrius Torres
págs. 605-629
Unitats de xoc, de Pere Calders: Els models de la crònica o el diari de campanya
págs. 631-644
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados