Instituciones
Periodo de publicación recogido
|
|
|
Visualization of the Uncertainty Principle from the Particle-Centric View: Pre-Wave Function and Post-Wave Function
Clara Snow, Michael Messina
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 101, Nº 1, 2024, págs. 49-57
Observing Quantum Dynamics in Real Time: An Excel-Ready Finite-Difference Algorithm for Solving the Time-Dependent Schrödinger Equation
Taylor A. Rossman, Zachary P. Parks, Michael Messina
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 97, Nº 4, 2020, págs. 1026-1034
A Quantitative Explanation of the Dynamics Underlying the Franck–Condon Principle: A Mostly Classical Viewpoint
Marcus J. Thompson, Michael Messina
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 96, Nº 6, 2019, págs. 1171-1177
The Binary Temperature-Composition Phase Diagram
Phillip C. Sanders, James H. Reeves, Michael Messina
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 83, Nº 1, 2006, págs. 150-154
A Heuristic Derivation of the Linear Harmonic Oscillator Energy Levels
Michael Messina
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 77, Nº 4 (April), 2000, págs. 492-492
The Hartree-Fock self-consistent field: An allegorical connection using two coupled harmonic
Michael Messina
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 76, Nº 10, 1999, págs. 1439-1443
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados