InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Linguistic dilemmas and chronic ambivalence in the classroom
Jürgen Jaspers
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 43, Nº. 4, 2022, págs. 281-294
Soft power: teachers’ friendly implementation of a severe monolingual policy
Jürgen Jaspers, Kirsten Rosiers
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 43, Nº. 4, 2022, págs. 295-308
‘We don’t need another Afrikaans’: Adequation and distinction in South-African and Flemish language policies
Jürgen Jaspers, Michael Meeuwis
Sociolinguistic Studies, ISSN 1750-8649, Vol. 12, Nº. 3-4, 2018, págs. 419-438
Beware of the weeds: Understanding Flemish linguistic purism as a utopian discourse
Kevin Absillis, Jürgen Jaspers
International journal of the sociology of language, ISSN 0165-2516, Nº. 242, 2016 (Ejemplar dedicado a: Language Shift and Shifting Standards, Issue Editor: Florian Coulmas), págs. 1-24
Modelling linguistic diversity at school: the excluding impact of inclusive multilingualism
Jürgen Jaspers
Language policy, ISSN 1568-4555, Vol. 14, Nº. 2, 2015, págs. 109-129
Problematizing ethnolects: Naming linguistic practices in an Antwerp secondary school
Jürgen Jaspers
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 12, Nº. 1-2, 2008, págs. 85-103
Linguistic sabotage in a context of monolingualism and standardization
Jürgen Jaspers
Language and communication, ISSN 0271-5309, Vol. 25, Nº 3, 2005, págs. 279-297
Language Education Policy and Sociolinguistics: Toward a New Critical Engagement
Jürgen Jaspers
The Oxford handbook of language policy and planning / coord. por James W. Tollefson, Miguel Pérez Milans, 2018, ISBN 9780190458898, págs. 704-723
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados