InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
The development of a measure of root awareness to account for reading performance in the Arabic language: A development and validation study
Sana Tibi, Jamie L. Tock, John R. Kirby
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 40, Nº 2, 2019, págs. 303-322
Morphological awareness: Construct and predictive validity in Arabic
Sana Tibi, John R. Kirby
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 38, Nº 5, 2017, págs. 1019-1043
The Effects of Vocabulary Breadth and Depth on English Reading
Miao Li, John R. Kirby
Applied linguistics, ISSN 0142-6001, Vol. 36, Nº 5, 2015, págs. 611-634
Do children see the danger in dangerous?: Grade 4, 6, and 8 children's reading of morphologically complex words
Hélène Deacon, Rachel Whalen, John R. Kirby
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 32, Nº 3, 2011, págs. 467-481
Morphological awareness: A key to understanding poor reading comprehension in English
Xiuli Tong, Hélène Deacon, John R. Kirby, Kate Cain, Rauno Parrila
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 103, Nº. 3, 2011, págs. 523-534
Seeing the harm in harmed and harmful: Morphological processing by children in Grades 4, 6, and 8
Hélène Deacon, Emily Campbell, Meredith Tamminga, John R. Kirby
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 31, Nº 4, 2010, págs. 759-775
Naming speed and phonological awareness as predictors of reading development.
John R. Kirby, Rauno Parrila, Shannon L. Pfeiffer
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 95, Nº. 3, 2003, págs. 453-464
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados