Ana Ayuste, Anna Escofet Roig, Begoña Gros Salvat, Mariona Masgrau Juanola, Núria Obiols Suari, Montserrat Payá Sánchez, Begoña Piqué Simón, Laura Rubio Serrano
Co-design is a methodology where students and teachers work together on common education transformation processes. This paper presents two co-design experiences carried out at the University of Barcelona and the University of Girona.
The aim of the research was to improve learning and reflection tools in subjects that entail service learning projects by helping students create bridges between their training and formative experiences and the theory delivered during lectures.
El codisseny és una metodologia per la qual estudiants i professorat treballen conjuntament en la transformació dels processos educatius comuns. Aquesta comunicació presenta dues experiències de codisseny, a la Universitat de Barcelona i a la Universitat de Girona, amb l'objectiu de millorar els instruments d'aprenentatge i reflexió a les assignatures que plantegen projectes d'aprenentatge servei als estudiants, i ajudar-los a traçar ponts entre situacions d'experiència i coneixements teòrics.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados