Un total de 59 producciones desde el año 2000 refleja el auge de la autoficción contemporánea dirigida por mujeres y constata el vasto volumen de producción y coproducción francesa. Este trabajo revisa la relevancia de la autoficción en el contexto de subordinación de las cineastas en la industria y en su condición de sujetos de la enunciación. En una contribución a la valoración de la subjetividad femenina ficcionada, se estudia la construcción del yo a través de lo real, los personajes, el tiempo y el espacio en las películas de mayor recaudación: National Theatre Live: Fleabag (2019), de Phoebe Waller-Bridge; Lady Bird (2017), de Greta Gerwig; Aftersun (2022), de Charlotte Wells, y Past Lives (2023), de Celine Song.
A total of 59 productions since 2000 reflects the rise of contemporary autofiction directed by women and confirms the vast volume of French production and co-production. This investigation revises the relevance of autofiction for women filmmakers who are subordinated to the industry’s context and for their self-annunciation. The construction of the self in autofiction as a genre and cinematographic technique is addressed through reality, characters, time and space in the films with the highest grossing: National Theatre Live: Fleabag (2019), by Phoebe Waller-Bridge; Lady Bird (2017), by Greta Gerwig; Aftersun (2022), by Charlotte Wells, and Past Lives (2023), by Celine Song, in order to contribute to appreciate the subjective female fictional self in these stories.
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