L’objectiu d’aquesta investigació és conèixer el grau i el tipus d'engagement, motivació, estrès, afrontament, i rendiment acadèmics dels estudiants dels graus de Mestre en Educació Infantil, Primària i doble titulació, amb la finalitat d’establir relacions entre aquestes variables i poder dissenyar propostes per millorar i complementar el pla tutorial dels estudis esmentats. És un estudi de tipus exploratori prospectiu de caràcter transversal, que combina metodologia descriptiva i correlacional mitjançant qüestionaris. La mostra ha estat de 610 estudiants del grau de mestre de Primària, Infantil, i la doble titulació a la UB. Pel que fa al compromís acadèmic, els resultats indiquen un grau de compromís moderat. Entre les variables implicades, les puntuacions més altes s'han obtingut en el compromís acadèmic, motivació d'èxit i com avariable obstaculitzadora, el malestar psicològic. Han estat identificades com a implicades en el desenvolupament i manteniment del compromís acadèmic el rendiment acadèmic (nota mitjana) i les subescales de vigor, dedicació i absorció (com a variables facilitadores). Amb tot això, s'espera poder difondre entre la comunitat científica dades rellevants per al pla d'acció tutorial en la formació dels mestres i, com a conseqüència, millorar el compromís acadèmic d'aquests estudiants.
The objective of this research is to know the degree and type of engagement, motivation, stress, coping, and academic performance of the students of the Master's degrees in Early Childhood Education, Primary Education and double degree, with the purpose of establishing relationships between these variables and be able to design proposals to improve and complement the tutorial plan of the aforementioned studies. It is a cross-sectional prospective exploratory study, which combines descriptive and correlational methodology using questionnaires. The sample consisted of 610 students from the Master's degree in Primary, Kindergarten, and the double degree at the UB. Regarding academic commitment, the results indicate a moderate degree of commitment. Among the variables involved, the highest scores were obtained in academic commitment, success motivation and, as an hindering variable, psychological discomfort. Academic performance (average grade) and the subscales of vigor, dedication and absorption (as facilitating variables) have been identified as being involved in the development and maintenance of academic commitment. With all this, it is hoped to be able to disseminate among the scientific community relevant data for the tutorial action plan in the training of teachers and, as a consequence, improve the academic commitment of these students.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados