Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Treball col·laboratiu com a proposta de formació continuada per als professionals del 3r cicle al Paraguai

  • Autores: Gamaliel Benítez Notario
  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 24, 2023, págs. 69-86
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Collaborative work as a proposal for ongoing training of 3rd cycle teachers in Paraguay
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      Teacher training is fundamental to the improvement of professional practice. Indeed, both initial training and ongoing training form an essential part of teachers’ continuous improvement processes. For this reason, we analyzed the importance of collaborative work, seeking to devise a strategy to develop and improve practices and work in teaching and learning. More precisely, this research analyzes the importance of collaborative work as a proposal for ongoing teacher training since it may be considered a permanent opportunity to improve teaching practices. The method used was a qualitative approach, based on an analysis of data and information obtained by semi-structured interviews, with n=3 participants who are directors of educational centers belonging to institutions under official management in Paraguay. The results were analyzed with the Atlas-ti program, from which emerged 7 main categories, namely: teaching profile, previous attitudes, managerial perception, teaching attitude, opportunities, limitations, and recommendations. These categories served to build and recognize the main needs, opportunities, and limitations regarding continued training through collaborative work in the exercise of the teaching profession.

    • català

      La formació dels docents és una part fonamental de la millora de la pràctica professional; tant la formació inicial com la permanent són importants en els processos de millora. Així, la importància del treball col·laboratiu ha estat analitzada amb l’objectiu d’esdevenir una estratègia per desenvolupar i millorar les pràctiques i la feina en els processos d’ensenyament i aprenentatge. Aquesta recerca analitza la importància del treball col·laboratiu com a proposta per a la formació permanent del professorat, tenint en compte que és considerada una oportunitat permanent de millora de les pràctiques docents. El mètode utilitzat ha estat un enfocament qualitatiu basat en una anàlisi de dades i informació obtinguda per entrevistes semiestructurades, amb n=3 participants que són directors de centres educatius pertanyents a la gestió oficial del Paraguai. Els resultats es van analitzar amb el programa ATLAS.ti, del qual van sorgir set categories principals, que són: perfil docent, actituds prèvies, percepció directiva, actitud docent, oportunitats, limitacions i recomanacions. Aquestes categories han servit per construir i reconèixer les principals necessitats, oportunitats i limitacions pel que fa a la formació continuada en l'exercici de la professió docent, mitjançant el treball col·laboratiu.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno