The Binomi Project, co-founded by a multidisciplinary team, is an initiative for innovation, transformation and psycho-educational renaissance, which began in 2017 under the shelter of a long psychopedagogical tradition developed over the last decades of the 20th century. Specifically, it is a proposal that was born in 2019 to contribute to the necessary transformation of society with the accompaniment of people along strategic psychopedagogical and technological lines, all within the framework of a face-to-face, hybrid and telematic reality. Our field of action ranges from early childhood education to adult education, including the primary, compulsory and post-compulsory secondary education levels (the latter comprising, in turn, vocational training, higher secondary education and university).The ethical commitment of this neuropedagogical initiative allows each person to achieve the best version of themselves and to discover their own potential thanks to its own special methodology with psychopedagogical strategies and technopedagogical resources that allow personalised experiences based on interdisciplinarity, transdisciplinarity and multidisciplinarity. The results presented in this brief overview of the Binomi Project are stimulating since they reveal a psychopedagogical and technopedagogical framework that favours the universality of education in an equitable way, without excluding anyone. In short, this paper sheds light on principles, duties and rights from a firm ethical conviction aligned with human rights. This involves a professional commitment and evidence that fulfils the objective of promoting values that generate respect and responsibility for a peaceful, inclusive, fair and considerate society.
El Projecte Binomi, cofundat per un equip multidisciplinari, és una iniciativa d’innovació, transformació i renaixença psicoeducativa que es va gestar a partir del 2017 sota l’aixopluc d’una llarga tradició psicopedagògica desenvolupada al llarg de les darreres dècades del segle XX. Una proposta que neix el 2019 per contribuir a la transformació necessària de la societat amb l’acompanyament de les persones a través de línies estratègiques psicopedagògiques i tecnològiques,i en el marc d’una realitat presencial, híbrida i telemàtica. El nostre camp d’acció va des de l’educació infantil fins a la formació d’adults, passant per la primària, la secundària obligatòria i la postobligatòria (formació professional,batxillerat i universitat). El compromís ètic d’aquesta iniciativa neuropedagògica permet que cadascú pugui arribar a la millor versió d’un mateix tot descobrint el propi potencial gràcies a una metodologia específica amb estratègies psicopedagògiques i recursos tecnopedagògics que fan possible experiències personalitzades des de la interdisciplinarietat, transdisciplinarietat i multidisciplinarietat.Pel que fa als resultats d’aquest breu recorregut del Projecte Binomi,són engrescadors, ja que evidencien un marc psicopedagògic i tecnopedagògic que afavoreix la universalitat de l’educació de manera equitativa i sense excloure ningú.En definitiva,l’article ens permet reconèixer principis, deures i drets des d’una ferma convicció ètica alineada amb els drets humans. Un compromís professional i unes evidències que acompleixen l’objectiu de promoure aquells valors que teixeixen el respecte i la responsabilitat d’una societat pacífica, inclusiva, justa i considerada.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados