Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La gestió del repertori lingüístic a la classe de tecnologia en anglès: aprenent contingut, llengua i valors

  • Autores: Xavier Martín Rubio
  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 22, 2022, págs. 54-70
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Management of the linguistic repertoires in theTechnology class in English: Learning content, languages and values
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En aquest article pretenem descriure l’ús de diferents llengües del repertori lingüístic d’una professora de tecnologia que imparteix l’assignatura seguint el model de content and language integrated learning (CLIL) a l’alumnat d’un grup de segon d’ESO d’un institut del barri de Pardinyes de Lleida. Conscient del que implica la metodologia CLIL, la professora s’esforça per proporcionar nous coneixements específics de la matèria i, a la vegada, contribuir a millorar els diferents nivells de llengua estrangera de l’alumnat. Tanmateix, observem que utilitza el català per assegurar-se que l’alumnat de menys nivell d’anglès no perdi la informació que ella considera especialment rellevant. També veiem un esforç per crear un ambient de treball propici i agradable i una bona sintonia de relació amb l’alumnat mitjançant episodis de creativitat lingüística i de comunicació irònica. Aquests episodis succeeixen en les diverses llengües del repertori i contribueixen, en menor o major grau, a establir un bon clima de treball.

    • English

      This article seeks to describe how a Technology teacher uses different languages of her language repertoire to teach this subject to students in the second year of compulsory secondary education in the Pardinyes neighbourhood of the city of Lleida. Aware of what a content and language integrated learning(CLIL)approach entails, the teacher strives to teach new specific technology content while at the same time helping to improve the different foreign language levels of the students. However, it is seen that she uses Catalan to make sure the students with the lowest levels of English do not miss out on information which she regards as especially important. One also observes an effort to create a positive and helpful working environment and rapport with students through episodes of linguistic creativity and humour, which occur in different languages of the repertoire, and which contribute, to a greater or lesser degree, to create this good environment.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno