In this study, individual differences in personality are analysedaccording to the assessment that psychologists in training (N=173) make of the usefulness of peer counselling as an experiential learning methodology. The existence of differential profiles based on the discomfort anticipated and felt during the implementation of this experiential methodology is also studied.The highest utility rating is associated with a more expressive and warm profile, while the lowerutility rating and greater discomfortareassociated with a colder and more distant style.The personality trait that best predicts the likelihood of anticipating or feeling discomfort during raining with an experiential methodology is the tendency to be excessively self-centered.
En aquest estudi s’analitzen les diferències individuals en personalitat en funció de la valoració que psicòlegs en formació (N=173) fan de la utilitat de l’assessorament entre iguals com a metodologia d’aprenentatge experiencial. També s’estudia l’existència de perfils diferencials en funció de la incomoditat anticipada i sentida durant la implementació d’aquesta metodologia vivencial. La valoració de major utilitat s’associa a un perfil més expressiu i càlid, mentre que la menor valoració d’utilitat i una major incomoditat s’associa a un estil més reservat i fred. El tret de personalitat que millor prediu la probabilitat d’anticipar o sentir incomoditat durant la formació amb una metodologia vivencial és la disposició a estar excessivament centrat en si mateix.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados