Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Educating preservice teachers in sustainability: Conceptions, values and attitudes of students and lecturers at the university

Antonia Lozano Díaz, Juan Sebastián Fernández Prados, César Bernal Bravo, Juan Franciso Velasco Muñoz

  • English

    The university has the ethical, academic, and peremptory responsibility to train education students and future trainers in sustainability. It is also something that lecturers must be prepared to address. Through a pretest-posttest study, we analyze which sustainability values and attitudes preservice teacher acquire when they work with activities on sustainability. A total of 359 students completed the process. At the same time, we analyze the attitudes and knowledge held by the lecturers who carry out these activities in sustainability education. The findings regarding the difficulty students have in integrating the various aspects of sustainability are discussed, as well as the gaps and resistance of the lecturers who design and develop such processes. Future research could be designed in such a way that causal relationships could be established between the type of instructional design, the results obtained, and the conceptions and beliefs of lecturers regarding sustainability.

  • English

    La universidad tiene la responsabilidad ética, académica y perentoria de formar a los estudiantes de educación y a los futuros formadores en materia de sostenibilidad. También es un asunto que el profesorado universitario debe estar preparado para abordar. Mediante un estudio pretest-postest, analizamos qué valores y actitudes de sostenibilidad adquieren los futuros docentes cuando trabajan con actividades sobre sostenibilidad. Un total de 359 estudiantes completaron el proceso. Al mismo tiempo, analizamos las actitudes y los conocimientos que tiene el profesorado universitario que realizan estas actividades en la educación para la sostenibilidad. Se discuten los hallazgos relativos a la dificultad que tienen los estudiantes para integrar los distintos aspectos de la sostenibilidad, así como las lagunas y resistencias del profesorado universitario que diseña y desarrolla dichos procesos. Futuras investigaciones podrían diseñarse de forma que se establezcan relaciones causales entre el tipo de diseño instruccional, los resultados obtenidos y las concepciones y creencias del profesorado universitario sobre la sostenibilidad.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus