Se presenta parte de un estudio mayor que pretende determinar la relación entre el perfil de ingreso de estudiantes admitidos al Centro Universitario de Ciencias de la Salud de la Universidad de Guadalajara y sus trayectorias escolares. El recorte realizado destaca la correspondencia entre ese perfil y las trayectorias que culminan en abandono escolar. Se basa en una tipología de trayectorias escolares que incluyen, precisamente, el riesgo de abandono escolar. Los datos utilizados provienen del Sistema Integral de Información y Administración Universitaria de la propia Universidad y refieren dos momentos de la trayectoria escolar de los sujetos de estudio. Los resultados indican la conveniencia de utilizar los datos existentes en los registros escolares como otro recurso para atender el abandono escolar.
This paper is a result of a larger study whose objective was to determine the relationshipbetween the admissions profiles of students admitted to the University of Guadalajara Center of Health and Sciences and their educational trajectories. This study focuses on the correspondence found between student admission profiles and the educational trajectories that culminate in school dropout. It takes as a basis a typology of educational trajectories that include the risk of dropping out of school. The data used comes from the University of Guadalajara Information and Management Integral System and references two distinct points in the educational trajectories of the study subjects. The results reveal the convenience of using archival data like students' school records as another resource to examine academic dropout.
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