Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de La recuperació de la memòria històrica educativa: de les propostes de lectura de «dones lliures» a accions concretes, des del gènere i la innovació educativa, en la formació inicial de mestres al segle XXI

Consol Aguilar

  • L’article comparteix un projecte d’innovació educativa, concedit per la nostra universitat el curs 2016-2017, en el qual s’implementa la Llei de Memòria Històrica (2007) des de la Didàctica de la Llengua i la Literatura (dll). El fil conductual és la recuperació de la memòria històrica educativa femenina. Partim de la contextualització de les Tertúlies Pedagògiques Dialògiques, unida a la genealogia educativa de Dones Lliures, contextualitzades al costat d’altres donesmestres imprescindibles en la genealogia educativa de Castelló, vinclant amb el nostre territori. I ho fem des de la investigació proactiva, amb 87 estudiants de formació inicial de mestres, des de la lectura crítica i dialògica, lligada a la sensibilització i la formació de l’estudiantat, des d’accions educatives que generen interaccions dialògiques, complementades des de l’alfabetització digital,amb recursos interdisciplinars des d’una pedagogia contra l’oblit, contra la (des)memòria.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus