Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Inguru soziolinguistikoaren eragina haurren hizkuntza jabekuntzan: Euskarazko txistukarien ekoizpena haur elebidunengan

Garazi Goienetxe Goikoetxandia, Gorka Elordieta Alcibar

  • euskara

    Lan honen muina zazpi urteko inguru soziolinguistiko eta hizkuntza-tipologia ezberdineko lau haurren euskarazko txistukarien jabekuntza aztertzea da. Input-ak (hau da, etxean zein kalean egunerokoan jasotako eta entzundako hizkuntz kantitateak eta kalitateak) lau haur hauen kasuan eraginik baduela baieztatuko da, txistukari igurzkari zein afrikatuak eta hauei dagozkien agerpen-inguruneak kontuan izanik eta ekoizpenen arteko berdintasunak eta aldeak azaleratuz. Hots, faktore ugarik eragiten dute hizkuntzan, eta erabilerak zein jasotako input-ak dakarte ekoizpen bat edo beste egitea, sarritan. Zaila da orokortasunez hitz egitea eta are gehiago lau haur aztergai izanik lan honetan. Beraz, aurretikoen zenbait lan mugarri izanik, hurbilketa gisa har bedi lan hau, etorkizunera begira halako gaietan sakondu eta aurrera dadin.

  • English

    In this article we ana/yze the production of Bosque sibilants in four seven-year-old children from dijferent linguistic profiles. Evidence will be provided for the effect of the quantity and quality of the Basque input received outside school. Although the four children had spent the same amount of time receiving schooling in Basque, those exposed to more contact with Basque at home and in their daily environments displayed a more accurate target production.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus