Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Inguru soziolinguistikoaren eragina haurren hizkuntza jabekuntzan: Euskarazko txistukarien ekoizpena haur elebidunengan

  • Autores: Garazi Goienetxe Goikoetxandia, Gorka Elordieta Alcibar
  • Localización: Traineru bete lagun: Iñaki Gaminde omenduz / Aintzane Etxebarria Lejarreta (aut.), Aitor Iglesias Chaves (aut.), Hiart Legarra (aut.), Asier Romero Andonegui (aut.), 2018, ISBN 978-84-9082-972-1, págs. 93-110
  • Idioma: euskera
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • euskara

      Lan honen muina zazpi urteko inguru soziolinguistiko eta hizkuntza-tipologia ezberdineko lau haurren euskarazko txistukarien jabekuntza aztertzea da. Input-ak (hau da, etxean zein kalean egunerokoan jasotako eta entzundako hizkuntz kantitateak eta kalitateak) lau haur hauen kasuan eraginik baduela baieztatuko da, txistukari igurzkari zein afrikatuak eta hauei dagozkien agerpen-inguruneak kontuan izanik eta ekoizpenen arteko berdintasunak eta aldeak azaleratuz. Hots, faktore ugarik eragiten dute hizkuntzan, eta erabilerak zein jasotako input-ak dakarte ekoizpen bat edo beste egitea, sarritan. Zaila da orokortasunez hitz egitea eta are gehiago lau haur aztergai izanik lan honetan. Beraz, aurretikoen zenbait lan mugarri izanik, hurbilketa gisa har bedi lan hau, etorkizunera begira halako gaietan sakondu eta aurrera dadin.

    • English

      In this article we ana/yze the production of Bosque sibilants in four seven-year-old children from dijferent linguistic profiles. Evidence will be provided for the effect of the quantity and quality of the Basque input received outside school. Although the four children had spent the same amount of time receiving schooling in Basque, those exposed to more contact with Basque at home and in their daily environments displayed a more accurate target production.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno