Kovalska Kovalska, Liudmyla Ivanenko, Myroslava Fabian, Mykola Mokliuk, Oleksandr Khoroshev
The article reveals the trends in the development of modern education, to substantiate the social and scientific-theoretical prerequisites for distance learning, on this basis, a systematic didactic design of distance learning was carried out. It has been determined that the implementation of a system- information approach to learning will ensure the construction of a holistic, multi-level model of distance education; identification of reserves for improving the quality of education will be based on its content and procedural components; the use of the latest teaching methods and technologies will be subordinated to the task of forming the intellectual and personal spheres of the student.
El artículo da a conocer las tendencias en el desarrollo de la educación moderna, para fundamentar los requisitos sociales y científico-teóricos de la educación a distancia, sobre esta base se realizó un diseño didáctico sistemático de la educación a distancia. Se ha determinado que la implementación de un enfoque de sistema de información para el aprendizaje asegurará la construcción de un modelo holístico de educación a distancia de múltiples niveles; la identificación de reservas para el mejoramiento de la calidad de la educación se basará en su contenido y componentes procedimentales; a la tarea de formar el ámbito intelectual y personal del alumno se subordinará el uso de los métodos y tecnologías de enseñanza más modernos
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados