Olivia López Martínez, María Elena García Jiménez, José David Cuesta Sáez de Tejada
En el siguiente trabajo hemos analizado el estado emocional de los docentes de Educación Infantil y Educación Primaria. Participaron 300 docentes de la provincia de Granada (España), 113 de Educación Infantil y 187 de Educación Primaria, con edades comprendidas entre 25 y 64 años. La metodología es descriptiva y comparativa transversal. Los resultados confirman que: 1) los docentes puntúan más alto en las dimensiones positivas analizadas que en las negativas, sobre todo los que han realizado cursos o actividades para mejorar su bienestar personal; 2) existe relación significativa de la edad con la felicidad, la claridad, la autoestima total y su dimensión positiva.
This study concentrates on the analysis of the factors which encourage the development of students and their teachers, as well as making their happiness and wellbeing more attainable. 300 teachers from the province of Granada (Spain) took part. 113 of them were preschool teachers while 187 worked in primary education, their ages ranging from 25 to 64. A descriptive, transversal comparative was used. Results confirmed that: 1) teachers obtained higher marks in the positive aspects analyzed than the negative ones, especially if have taken part in courses or activities to improve their personal wellbeing; 2) there is a significant relationship between age and happiness, total self-esteem and its positive side.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados