Migrations, globalization, and the differences with wihich we all start out, enhance the inequality humanity has been fighting for in order to build fairer societies in the last few years. The educational system, as well as the school are key assets in the development and attainment of this task, and therefore, having fairer societies requires an education of quality that works from, and for social justice (Murillo, Román, & Hernández-Castilla, 2011). The objective of this work is to observe practices carried out in the XXI school with migrant students in order to analyze these educational procedures, and to determine if they are suitable to an educational model that facilitates this purpose.
This work is based on a case study with a narrative approach. As a conclusion, it is confirmed the enormous importance of the school and teachers in the developmet of more just societies.
Azken urteotan jendarte justuagoak lortzeko borrokan ari da gizateria, baina migrazioek, globalizazioak eta norbanako bakoitzaren abiapuntuak berak areagotu egiten dute batzuen eta besteon arteko berdintasunik eza. Jendarte justuagoak garatzeko bide horretan, hezkuntza sistema eta eskola giltzarri dira, eta kalitatezko hezkuntzak justizia sozialaren alde egitea ezinbestekoa da (Murillo, Román eta Hernández-Castilla, 2011). Ikerketa honen helburua da XXX eskolan ikasle migratzaileekin aurrera eramandako praktikak behatzea eta analizatzea, justizia sozialerako bide ematen duten hezkuntza ereduei erantzuten dieten frogatzeko. Erabilitako metodologia kasu-azterketa bat izan da, ikuspuntu narratzaile batetik egina. Ondorio moduan, baieztatu daiteke gizarte justuagoen garatze bidean eskolak eta irakasleek duten eragin zuzena.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados