This paper aims, firstly, conceptualise the third language cross-curricular skill, in thiscase English, at the Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), at the EscolaPolitècnica Superior de Castelldefels (EPSC), and at the digital electronic subjects of theDepartment of Electronic Engineering in the bachelor degrees in TelecommunicationEngineering.Secondly, explain and evaluate the initiatives undertaken in some subjects in order topromote and allow students to develop these competencies. These courses were organizedso that students, not the teacher, became the centre of the learning process, and activemethodologies were deployed to facilitate the acquisition of cross-curricular skills alongwith the subject content, for instance, problem-based learning, cooperative learning andcontinuous evaluation using portfolios. Results will be presented to show the level at which students have been working and the acceptance the whole experience has had for acouple of semesters.Thirdly, based on the previous experiences, the paper will present examples of teachingmaterials and documents to organise and carry out the new second year (2A) subject"Electronics I” to be started by the next autumn term 2010. The purpose is to continueteaching in English for integrating content and provide students with oral and writtenlanguage skills in the technical and professional field in which they will develop theircareer. The systematic instructional approach presented is easily adapted to othercontexts and subjects.
Aquest article pretén en primer lloc, contextualitzar la competència genèrica de tercerallengua, en aquest cas l’anglès, a la UPC, a l’Escola Politècnica Superior deCastelldefels (EPSC), i al bloc d’assignatures de sistemes digitals del departamentd’Enginyeria Electrònica dels estudis d’Enginyeria de Telecomunicacions. En segon lloc,explicar i avaluar les iniciatives que s’han dut a terme en les assignatures per tal depromoure i permetre que els estudiants desenvolupin aquesta competència. Aquestesassignatures s’han organitzat per tal que l’estudiant, i no pas el professor, sigui al centredel procés docent, i s’han desplegat metodologies actives que faciliten l’adquisiciód’habilitats transversals juntament amb l’aprenentatge dels continguts específics, tal coml’aprenentatge basat en problemes, cooperatiu i l’avaluació amb portafolis. Espresentaran resultats per mostrar el nivell en què s’ha treballat i l’acceptació que hatingut l’experiència per part dels estudiants durant un parell de quadrimestres. En tercerlloc, atenent a les experiències prèvies, es presenten exemples de materials i laprogramació d’accions que es duran a terme a Circuits i Sistemes Digitals, la novaassignatura troncal de grau del quadrimestre 2A, que es comença a impartir el quadrimestre de tardor de 2010. La intenció és continuar amb la docència en anglèsintegrant continguts i idioma per facilitar als estudiants l’adquisició i el dominid’aquesta llengua en el context tècnic i professional en el que hauran de treballar. Elsistema que es presenta per aprendre anglès i continguts és fàcilment adaptable a altrescontextos i matèries.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados