Barcelona, España
L’objectiu de la comunicació és donar a conèixer l’experiència formativa del MàsterInteruniversitari en Joventut i Societat (MIJS). Aquest màster oficial es va iniciar en el curs2008-2009 i està organitzat conjuntament per sis universitats públiques catalanes (UdG, UAB,UB, UdL, URV, UPF)1.La comunicació presenta les estratègies emprades durant el primer any d’implantació del màsteri descriu també les principals eines i instruments utilitzats en els següents àmbits: la coordinacióacadèmica i la innovació docent entre les sis universitats implicades (metodologia presencial i nopresencial, assignatures compartides,...); la difusió del MIJS i el segell de qualitat (creació d’unconsell assessor, organització d’un congrés,...); la implantació de determinades estratègies per talde dinamitzar la formació i la implicació dels estudiants (mobilitat territorial, pràctiques, sortidesd’estudi...). Finalment aquesta comunicació avalua la importància del treball interuniversitari i interdiciplinar i, en concret, l’experiència docent que ha suposat aquest màster en cada un delsreptes proposats
The aim of this paper is to promote the Joint Master’s in Youth and Society (MàsterInteruniversitari en Joventut i Societat or MIJS). This official master’s degree programme,inaugurated in the 2008-2009 academic year, is organized jointly by six public universities inCatalonia (UdG, UAB, UB, UdL, URV, UPF).The paper presents the strategies employed during the master’s programme’s first year anddescribes the principal tools and instruments used in the following areas: the coordination ofacademic issues and teaching innovation among the six universities (including on-site and virtualapproaches and shared subjects); promotion of the MIJS and acquisition of the seal of quality(for example, the creation of the advisory council, the organization of the congress); and theintroduction of specific strategies to stimulate the training and implicate students in it (includingregional mobility, practicums and field trips). Finally, the paper examines the importance ofjoint, interdisciplinary work and, specifically, the teaching experience gained during thismaster’s programmer’s first year as challenges were met.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados