Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Aprenentatge cooperatiu:: Aplicació en assignatures d’economia

    1. [1] (Universitat de Lleida)
  • Localización: VI CIDUI: Nuevos espacios de calidad en la educación superior: un análisis comparado y de tendencias, 2010, ISBN 978-84-8458-324-0, págs. 4423-4455
  • Idioma: catalán
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • català

      L’Espai Europeu d’Educació Superior suposa un canvi en les estratègies metodològiques per partdels professors. En el nou model educatiu, es fa necessari dissenyar activitats d’aprenentatge quepermetin als alumnes l’adquisició de determinades competències, obligant-los a treballar deforma més continuada i que promoguin l’interés i la motivació cap a l’aprenentatge.L’aprenentatge cooperatiu és una metodologia que promou aquesta implicació activa del’estudiantat en el procés d’ensenyament-aprenentatge i permet que els estudiants aprenguin atreballar en equip. Aquesta darrera és una competència (de caràcter general) que han d’assolir elsfuturs graduats en Administració i Direcció d’Empreses (ADE).El treball que es presenta deriva d’un projecte d’innovació docent, concedit per la Universitat deLleida el curs 2009-2010 sobre aprenentatge cooperatiu en assignatures d’economia. L’objectiuprincipal és donar a conèixer alguns dels resultats d’aquest projecte i que es concreten en eldisseny de diverses activitats d’aprenentatge cooperatiu per treballar amb grups informals i ambgrups formals utilitzant, en els dos casos, el mètode del trencaclosques d’Aronson (1978).Finalment, el treball presenta la guia docent d’una assignatura en la qual s’hi indiquen aspectescom ara les competències que es treballaran amb les activitats proposades i com s’avaluarà eltreball cooperatiu.

    • English

      The European Higher Education Area implies a change in the methodological strategies whichare taught by the teachers. In this new educative model it is necessary to outline learningactivities. These activities will let the students to acquire certain competences which will forcethem to work continuosly and at the same time they will promote the interest and the motivationfor learning. The cooperative learning is a methodology that promotes an active implication forthe student in his/her learning process, and let the students to work in teamwork. This generallast mentioned competence must be achieved by the future graduated.This displayed work comes from an innovative teaching project which has been granted to theUniversity of Lleida in 2010 due to the learning cooperative related to economy subjects. Themain objective is to report some of the results which are focussed on the design of severalcooperative learning activities to work with formal and informal groups using in both cases theAronson’s jigsaw. Finally, we present the teaching guide of a subject in which they are pointedout aspects such as the competences that will be done with the proposed activities and how thecooperative work will be evaluated


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno