Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Els adjectius en les descripcions dels personatges literaris. Seqüències didàctiques i ensenyament reflexiu en l’alfabetització inicial

    1. [1] Universitat de València

      Universitat de València

      Valencia, España

  • Localización: Lenguaje y textos, ISSN-e 2530-0075, ISSN 1133-4770, Nº 56, 2022, págs. 71-86
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Adjectives in the descriptions of literary characters. Teaching intervention sequences and reflective teaching in early literacy
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      La recerca sobre l’ensenyament de la gramàtica en context d’escriptura mostra els efectes positius en els escrits dels infants. Però hi ha pocs estudis encara sobre ensenyament gramatical en edats primerenques i menys encara sota els paràmetres de la gramàtica pedagògica caracteritzada per reflexionar sobre l’ús a partir de l’activitat metalingüística. En aquest article contextualitzem l’ensenyament de l’adjectiu en edats primerenques en una seqüència didàctica d’escriptura sobre descripcions de personatges literaris femenins que es porta a terme en dos grups d’alumnes (amb 5-6 anys i 7-8 anys) d’una escola pública valenciana. Els resultats mostren que els infants que participen en la recerca incrementen l’ús dels adjectius i, com a con­seqüència d’aquest fet, s’observa una millora dels textos en tant que els infants aporten la informació que permet particularitzar els personatges.

       

    • English

      Research on the teaching of grammar in the context of writing shows the positive effects on children’s writ­ing. Nevertheless, there are still few studies on grammar teaching at an early age and even less under the parameters of pedagogical grammar characterized by reflecting on use from the metalinguistic activity. In this article, we contextualize the teaching of the adjective at an early age in a writing didactic sequence based on descriptions of female literary characters, which has been carried out in two groups of students (one with 5-6 year-olds and another one with 7-8 year-olds) from a Valencian public school. The results show that children participating in the research make more use of the adjectives and, as a result, there is an improvement in the texts as children provide the information that allows the characters to be particularized.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno