Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Què en pensen els estudiants d’Educació Secundària de la hibridació?

Núria Castells, Agnès Rius Escudé, Marta Gràcia, Merce García- Milà

  • català

    En aquesta investigació s’analitzen els resultats de la valoració que fa l’alumnat de la seva experiència en l’Educació Híbrida. Els objectius són analitzar la seva perspectiva en relació amb el procés d’hibridació, i identificar estratègies d’organització i metodologies d’ensenyament-aprenentatge. El corpus de la recerca consta de 1344 estudiants de 12 centres públics d’Educació Secundària de Catalunya que participen en un projecte pilot d’educació híbrida impulsat pel Departament d’Educació. Els informants van respondre un qüestionari de 29 preguntes.Malgrat les divergències que hi ha en algunes respostes, els estudiants prefereixen fer classes des del centre i constaten que des de casa, sovint, tenen problemes de connexió, i troben a faltar la interacció amb els companys. Quant a la relació amb els docents, malgrat el contacte per correu electrònic, els manquen ajudes per aprendre. Pel que fa al procés d’ensenyament-aprenentatge, opinen que el professorat hauria de repensar alguns aspectes en relació amb les classes on-line, sobretot pel que fa a la metodologia docent. Finalment apareixen dos perfils d’estudiants, uns que estan més a favor de l’ensenyament on-line i uns altres que s’hi mostren en contra.

  • English

    This research analyzes the results of the assessment that students make of their experience in Hybrid Education. The objectives are to analyze their perspective in relation to the hybridization process, and to identify organizational strategies and teaching-learning methodologies. The research corpus consists of 1344 students from 12 public secondary schools in Catalonia who are participating in a hybrid education pilot project promoted by the Department of Education. Informants answered a 29-question questionnaire.Despite the differences in some answers, students prefer to take classes from the center and find that from home they often have connection problems, and lack interaction with peers. As for the relationship with teachers, despite e-mail contact, they lack learning aids. With regard to the teaching-learning process, they believe that teachers should rethink some aspects of online classes, especially with regard to teaching methodology. Finally, there are two profiles of students, some who are more in favor of online teaching and others who are against it.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus