Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Avaluació qualitativa de polítiques lingüístiques: el cas de la cohabitació de sistemes escolars a Andorra

  • Autores: Juan Jiménez-Salcedo
  • Localización: Treballs de sociolingüística catalana, ISSN-e 2013-9136, Núm. 32, 2022, págs. 105-119
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Qualitative evaluation of language policy: The case of the coexistence of school systems in Andorra
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En aquest article s’efectua l’anàlisi qualitativa d’una mostra de discursos sobre els sistemes escolars a Andorra i la influència que aquests tenen en les polítiques lingüístiques relatives a l’adquisició del català. A partir d’un corpus d’entrevistes semidirigides, realitzades a infor-mants considerats com a gestors de les polítiques lingüístiques, s’han establert tres tipus de discurs: un discurs escèptic, segons el qual la presència de sistemes escolars estrangers impe-deix un aprenentatge correcte de la llengua a l’alumnat no catalanoparlant inicial; un discurs idealista, per al qual els sistemes escolars enriqueixen socialment i culturalment el país, i un discurs pragmàtic, que assumeix que el país no podria permetre’s tenir una escola pública unificada, ja que una bona part de les despeses dels sistemes educatius estrangers és assumida pels estats veïns.

    • English

      In this article, a qualitative analysis is made of a sample of discourses regarding the various school systems in Andorra, and of their influence on the linguistic policies relating to the ac-quisition of the Catalan language. Based on a corpus of semi-structured interviews with in-formants considered language policy managers, three types of discourse have been established: a skeptical discourse, according to which the presence of foreign school systems prevents cor-rect language learning for students who are non-native Catalan speakers; an idealistic dis-course, which holds that the various school systems socially and culturally enrich the country; and a pragmatic discourse, which assumes that the country could not afford a unified public school system since a substantial part of the costs of the foreign school systems are assumed by the neighboring states


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno