Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Taxonomía de los niveles del aprendizaje de la ingeniería y su implementación mediante herramientas informáticas

    1. [1] Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

      Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

      Leioa, España

    2. [2] Universidade de Vigo

      Universidade de Vigo

      Vigo, España

  • Localización: Tecnologías Aplicadas en la Enseñanza de la Electrónica: TAEE 2012. Actas del X Congreso de Tecnologías Aplicadas en la Enseñanza de la Electrónica, Escuela de Ingeniería Industrial Universidad de Vigo. Vigo, España 13 al 15 junio de 2012 / coord. por Alfonso Lago Ferreiro, Martín Llamas Nistal, 2012, ISBN 978-84-8158-588-9
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • The complexity of modern technologies and theinterrelation between them increased exponentially during thepast XX century. Due to that a new general concept defining aComplex Technology as a technology including many interrelatedconcepts may be established. Electronics is not only an exampleof a Complex Technology but it also is a horizontal technologycombining with many others like Mechanics, to achieve newproducts or increasing the performance of existing ones.Furthermore, to design an actual engineering learning system itis necessary to consider not only pedagogical aspects but also self-learning ones in order that the engineering student achieves theadequate competence level. For this reason the authors developeda new engineering learning taxonomy in order to foster theconcept of integrated learning system (ILS) combining a tutorialwith the appropriate computer tools.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno