México
Este trabajo presenta al posgrado de pedagogía de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), en su actual diseño. Revisa aspectos generales de su conformación, dentro del marco del sistema de estudios de posgrado de esta universidad y expone la fundamentación pedagógica y educativa que sustenta los contenidos, su organización, las prácticas que se vinculan. El posgrado retoma del Reglamento General de Estudios de Posgrado de la UNAM las orientaciones de flexibilidad curricular y tutoría y asume la formación, eje central del programa, desde una perspectiva multirreferencial.
This paper presents pedagogy postgraduate courses at the Autonomous National University of Mexico (UNAM), in its current model. It revises general aspects of its structure, within the framework of the system of postgraduatestudies at this university and explains the pedagogic and educationalbases that support contents, organization, and related practices. Taking into account the General Regulation of Postgraduate Studies at the UNAM, this postgraduate course resumes the orientations of curricular flexibility and tutorials and takes responsibility for teacher training, central axis of the program, from a multirreference perspective.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados