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Resumen de The image choices of social television audiences: The narrative of The Voice UK and La Voz (Spain) viewers on Twitter

Celina Navarro, Nuria García Muñoz, Matilde Delgado Reina

  • español

    El contenido compartido en las redes sociales se focalizacada vez más en las imágenes y las conversaciones sobre televisión en las plataformas digitales también se han vistoinfluenciadas por esta tendencia. Este artículo examina los datos visuales publicados por los espectadores mientras ven la edición de 2019 de las adaptaciones española y británica del reality show internacional ’The Voice’. Con la muestra de imágenes publicadas por los espectadores en Twitter durante la emisión de los episodios, se han analizado los formatos de producción, el tipo de contenido, la finalidad de las imágenes y la conexión entre los datos visuales y el texto del tuit. Los resultados destacan tres tendencias diferentes: la narrativa visual paralela creada por los espectadores en Twitter a través del uso de la cultura digital, la exhibición de su esfera privada y laapropiación de imágenes de los episodios televisivos alterando el discurso presentado por los canales de televisión

  • English

    Content shared on social media platforms is increasingly centred on images and conversations discussing television on digital platforms are also influenced by this trend. This article examines the visual data posted by viewers while watching the 2019 edition of the Spanish and British adaptations of the international Reality Show ‘The Voice’. With the sample including images posted by viewers on Twitter during the broadcast of the episodes, the production formats, the type of content, the purpose of the images and the connection between the visual data and the text in the tweet have been analysed. The results highlight three different trends: the parallel visual narrative created by viewers on Twitter through the use of digital culture, the showcasing of their private sphere and the appropriation of images from the television episodes altering the discourse presented by the broadcasters.


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