Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


L'entorn telemàtic interactiu BSCW com a instrument de millora educativa

    1. [1] Universitat de Barcelona

      Universitat de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Experiències de millora i innovació de la docència Universitària / coord. por Leonor Lapeña Barrachina, Miguel Ángel Fortea Bagán, 2003, ISBN 84-8021-432-5
  • Idioma: catalán
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • L'aplicació de les TICs permet salvar problemes espai-temporals, la qual cosa vehicula, d'entrada, obrir noves vies a l'ensenyament i propiciar la no presencialitat. Tenint en compte aquest aspecte, des del 1996 es ve completant la docència de determinades assignatures, deldepartament de Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica de la Universitat de Barcelona, amb la incorporació d'entorns telemàtics interactius. Concretament, el curs 1997-1998, es va incorporar, per primera vegada, l'˙s del BSCW (Basic Suport for Collaborative Work). Actualment aquest entorn telemàtic interactiu s'utilitza per la imparticiÛ de diverses assignatures de primer i tercer cicle, optatives i de lliure elecció i per a la tutorització delsalumnes de nou ingrés assignats (Tutories d'itinerari curricular)El servidor de treball d'espais compartits BSCW Ès un entorn gratuït en el món acadèmic, molt fàcil d'utilitzar i de gran flexibilitat, la qual cosa permet, dins un marc com˙, l'elaboració de dissenys especÌfics per a cada assignatura o grups d'assignatures. L'usuari pot accedir des dequalsevol ordinador amb connexió a Internet mitjanÁant la seva contrasenya i es troba amb un índex d'espais presentats com a carpetes, documents (text, imatges, so o vÌdeo), articles i adreces URL a les que pot accedir. L'entorn facilita que cada grup pugui compartir diversos espais classificats per temes o funcions i fomenta el treball col·laboratiu, donat que en l'elaboració de carpetes poden intervenirprofessors i alumnes. D'altra banda les produccions dels alumnes poden ser consultades i corregides per la resta del grup (afavoreix el procÈs d'autocorrecció), es poden crear carpetes d'anuncis, agendes d'activitats i fÚrums de treball, els grups petits de treball (3-4 persones)poden disposar d'un espai propi i tancat, es poden elaborar fitxes de control de l'activitat com a instrument de l'avaluació i es facilita la interacciÛ quant a la tutorització de l'alumnat. Les millores que hem detectat en els nostres alumnes sÛn, entre d'altres, la pressa deconsciència de les seves millores i limitacions de forma mÈs clara, el foment de la reflexió individual, el treball en equip, la creativitat i l'esperit emprenedor així com l'avaluació i, en general, la autoregulació dels aprenentatges. Per tot això considerem la implementaciÛ de l'entorn BSCW com un instrument de millora educativa en el marc de l'aplicació de les tecnologies actuals.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno