Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Taller de Meditació i Literatura (TAMELIT), aplicació d’un programa de mindfulness en l’educació universitària

  • Autores: Arnau Vives Piñas
  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 20, 2021, págs. 78-92
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Meditation and Literature Workshop (TAMELIT): the application of a mindfulness program to university education
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Aquest treball exposa el disseny, desenvolupament i avaluació del programa educatiu Taller de Meditació i Literatura (TAMELIT), basat en mindfulness (atenció plena)i el model de meditació del ioga i l’advaita, aplicats a la lectura i interpretació de textos literaris. La dispersió mental en la lectura és la problemàtica per a la qual proposem una solució des de la meditació. Partim de la premissa que desenvolupar l’atenció implica afavorir la lectura i comprensió d’un text, i la possibilitat de la seva recreació interior. Es va oferir com a activitat pròpia del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona entre 2018 i 2019. Encara que els resultats no mostren canvis estadísticament significatius en el nivell global de mindfulness, l’anàlisi qualitativa sí que reporta millora d’habilitats relacionades. Es discuteixen els resultats i es proposa estandarditzar els protocols d’intervenció i d’avaluació per poder reproduirl a investigació i aprofundir en l’abast de les intervencions de mindfulness en l’àmbit educatiu universitari.

    • English

      This paper presents the design, development and evaluation of the Meditation and Literature Workshop educational program (known by its Catalan acronym, TAMELIT). It is based on mindfulness and on yoga and advaita meditation, which are applied to the reading and interpretation of literary texts. The wandering of the mind while reading is the problem for which we propose a meditation-based solution. We start from the premise that the development of attention favors the reading and understanding of a text, and the possibility of its inner re-creation. We offered this program as an activity of the Department of Catalan Philology and General Linguistics of the University of Barcelona between 2018 and 2019. Although the results do not show statistically significant changes in the overall level of mindfulness, the qualitative analysis does indeed reveal an improvement in mindfulness abilities. The findings are discussed and it is proposed that the intervention and evaluation protocols should be standardized to allow replication of the research and to broaden the scope of mindfulness interventions in the field of university education.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno