Colombia
The concept of Technology has always been dissonant and polysemic in the educational field,which is why this writing is proposed with the intention of making a theoretical approach to theconcept of Technology from the field of Technology Education. This work is carried out froma documentary historical methodological approach and allows us to conclude that there aresimilarities in the concepts associated with technology, but some asymmetries are observedregarding the way of assuming technology education in educational institutions, which has ledto Some conceptual distances prevail that reveal a disparity of approaches and criteria in thisfield.
El concepto Tecnología ha resultado siempre disonante y polisémico en el campo educativo,por lo que este escrito se plantea con la intención de realizar un acercamiento teórico en tornoal mismo desde el campo de la Educación en tecnología. Este trabajo se realiza desde unabordaje metodológico histórico documental y permite concluir que existen semejanzas en lasconcepciones asociadas con tecnología, pero se observan algunas asimetrías en torno a laforma de asumir la educación en tecnología en las instituciones educativas, lo que ha llevado aque primen algunas distancias conceptuales que develan una disparidad de enfoques y criteriosen este campo.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados