Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de La multidimensionalitat de l'àlgebra escolar: una proposta d'itinerari didàctic

Abraham de la Fuente Pérez, Jordi Deulofeu Piquet

  • English

    If we can help students understand the meaning of the algebraic symbols they use, we can teach them to use the language as a tool to understand and express general relationships, structural connections, mathematical arguments and, ultimately, to solve problems. Here we present a proposal for teaching algebra aimed at achieving a balance between the different conceptions of the symbols that students learn to work with, through situations with diverse meanings that help them understand the relevance of the algebraic language, its structure, and fundamental concepts. The final goal is to be able to employ algebraic reasoning to solve problems.

    The ideas expressed in this paper come from reflections and conclusions that the first author made during his doctoral thesis, which was tutored by the second author of the article. This thesis was entitled, «Construction of algebraic language in a problem-solving environment», and was defended in November 2016 at the Autonomous University of Barcelona.

  • català

    Si aconseguim que els nostres alumnes no ignorin el significat dels símbols que fan servir, aconseguirem també que puguin usar el llenguatge algebraic com una eina apta per a comprendre i expressar generalitzacions, captar connexions estructurals, argumentar en matemàtiques i, en definitiva, resoldre problemes. En aquest article volem presentar un itinerari d’aprenentatge de l’àlgebra que té per objectiu aconseguir un equilibri entre les diferents concepcions dels símbols que l’alumnat vagi assumint a través de situacions significatives variades que els ajudin a comprendre la pertinència del llenguatge algebraic, la seva estructura i el significat dels conceptes fonamentals, amb l’objectiu que siguin capaços de mobilitzar el raonament algebraic per resoldre problemes.

    Les idees que expressem en aquest article són fruit de les reflexions i les conclusions que el primer autor va fer durant la seva tesi doctoral, tutoritzada pel segon autor de l’article. La tesi es titulava «Construcció del llenguatge algebraic en un entorn de resolució de problemes» i es va defensar el novembre de 2016 a la Universitat Autònoma de Barcelona.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus