Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Improving the quality of higher education based on the positive image of HEE in the social and information space: legal and management aspects

    1. [1] Honored Lawyer of Ukraine, CONSTITUTIONAL COURT OF UKRAINE, UKRAINE
    2. [2] Department of Marketing and Communication Design, KYIV NATIONAL UNIVERSITY OF TECHNOLOGIES AND DESIGN, UKRAINE
    3. [3] Department of Civil Law and Procedure, KHMELNYTSKY UNIVERSITY OF MANAGEMENT AND LAW, UKRAINE
    4. [4] Honored Lawyer of Ukraine, Department of Civil Law Disciplines, ODESA I.I. MECHNIKOV NATIONAL UNIVERSITY, UKRAINE
    5. [5] Administrative Law Department, TARAS SHEVCHENKO NATIONAL UNIVERSITY OF KYIV, UKRAINE
  • Localización: Estudios de economía aplicada, ISSN 1133-3197, ISSN-e 1697-5731, Vol. 39, Nº Extra 7, 2021 (Ejemplar dedicado a: Special Issue: Impact of Current Trends in Social Commerce, Economics, and Business Analytics)
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • La Mejora de la Calidad de la Educación Superior Basada en la Imagen Positiva de la EES en el Espacio Social y de la Información: Aspectos Jurídicos y de Gestion
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      En el artículo los autores mejoraron el enfoque metodológico para la evaluación cuantitativa de la imagen de un establecimiento de educación superior (HEE). Este enfoque se basa en la estructura de la imagen de los centros de enseñanza superior (calidad del proceso educativo, costes de formación, características visuales de los centros de enseñanza superior, estabilidad de la admisión de estudiantes y de los graduados en el empleo, trabajo educativo y extracurricular en cuanto a los solicitantes, cultura corporativa y tradiciones) para los públicos objetivo seleccionados, proporciona una evaluación exhaustiva y tiene en cuenta la importancia (peso) de la evaluación de los parámetros seleccionados. La imagen de los centros de enseñanza superior se evaluó para tres grupos del público objetivo: los solicitantes, sus padres y los estudiantes de primer año de los centros de enseñanza superior de Ucrania. Se basó en los datos reales de los centros de enseñanza superior existentes en Ucrania y en la UE, y en una encuesta en línea realizada a 756 personas. El planteamiento del autor es importante para el enfoque general de la gestión de la imagen de los centros de enseñanza superior, el análisis y la selección de las formas, los métodos, los mecanismos y las herramientas de dicha gestión, la búsqueda y la justificación del lugar y el papel de la gestión de la imagen en la gestión de todo el centro de enseñanza superior.

    • English

      In the paper the authors improved the methodological approach to quantitative assessment of the image of a higher education establishment (HEE). This approach is based on the structure of the image of higher education establishment (educational process quality, training costs, visual characteristics of higher education establishments, stability of student intake and employment graduates, educational and extracurricular work as for applicants, corporate culture and traditions) for selected target audiences, provides comprehensive assessment and takes into account the significance (weight) of selected parameters evaluation. The image of higher education establishments was evaluated for three groups of the target audience: applicants, their parents and first-year students of higher education establishments of Ukraine. It was based on the real data of existing higher education establishments of Ukraine and EU, and online survey of 756 people. The author's approach is important for the general approach to the management of the HEE image, analysis and selection of forms, methods, mechanisms and tools of such management, search and justification of the place and role of image management in the management of the entire higher education establishment.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno