Tadeusz Kantor has written a lot of texts that provide context for his performances. In these writings he suggests directions for the interpretation of his theatre. One of the elements of building the discourse of his own art is referring to history, undertaking historical reflection in his writings and media statements. This is connected with introducing historical figures to the stage. During the «Theatre of Death» period, characters drawn from tradition and history were played by the artist's wife, Maria Stangret. Referring to history was part of the creation of the artistic image. He was an avant-garde artist - still writing manifestos (he was aware of the archaic nature of this gesture). On the other hand, an artist deeply rooted in tradition and history.
Tadeusz Kantor escribió muchos textos que proporcionan contexto para sus actuaciones. En estos escritos sugiere orientaciones para la interpretación de su teatro. Uno de los elementos de la construcción del discurso de su propio arte es la referencia a la historia, realizando una reflexión histórica en sus escritos y comunicados. Esto está relacionado con la introducción de personajes históricos en el escenario. Durante el período del «Teatro de la Muerte», la esposa del artista, Maria Stangret, interpretó a personajes extraídos de la tradición y la historia. La referencia a la historia fue parte de la creación de la imagen artística. Era un artista de vanguardia, todavía escribía manifiestos (era consciente de la naturaleza arcaica de este gesto). Por otro lado, un artista profundamente arraigado en la tradición y la historia.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados