Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Observar un canvi químic

Roser Ylla, Teresa Calveras Barniol

  • English

    We want to describe and analyze the realization of a didactic activity which involves a chemical change. The described activity is for students age 11-12.

    In this article, the world “particle” means “basic unity of substance”. Because of this, when we speak about chemical changes, we say that particles are changing. The matter model used in this article doesn’t identify the world “particle” with the world atom. At secondary school, when speaking about chemical change, the relationship between the chemical change and the atoms will be more explicit and teachers will explain that in chemical changes, atoms do not change, but redistribute or rearrange in another way.

  • català

    Volem descriure i analitzar la realització d'una activitat didàctica en la qual hi ha un canvi químic. L'activitat que es descriu s'adreça als alumnes de l'últim curs de primària (11-12 anys).

    La paraula “partícula” en aquest article s'utilitza per representar “la unitat bàsica que forma una substància”. Per això, quan es parla de canvi químic, es diu que les partícules canvien. El model de matèria al qual ens referim a aquest article no identifica la paraula “partícula” amb els àtoms. A secundària, quan es parla d'estructura de la matèria i de canvi químic, la relació entre el canvi químic i els àtoms ja es farà més explícita i podem dir que en un canvi químic els àtoms no canvien, sinó que es recombinen o es reagrupen d'una manera diferent.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus