Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Morfología verbal irregular: una perspectiva didáctica para gramáticas (contrastivas) y diccionarios (bilingües)

    1. [1] Università di Bologna
  • Localización: Interacción entre gramática, didáctica y lexicografía: estudios contrastivos y multicontrastivos / María José Domínguez Vázquez (dir.), Silvia Kutscher (dir.), 2017, ISBN 978-3-11-042507-9, págs. 295-310
  • Idioma: español
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • In teaching Spanish as a foreign language – in our case, to Italian speakers – the acquisition of irregular verbal morphology is a very difficult hurdle to overcome. Grammars (for native Italians) and (bilingual) dictionaries often follow a traditional system: they present a series (frequently a very long one) of conjugation models. In this study, verbal irregularity is not proposed as a models-based system but as the simultaneous action of a few morphological items and linguistic principles. In this way, verbal irregularity is part of a coherent, productive and didactical system.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno