Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resilience of early childhood education teachers in handind new technologies in virtual education due to the COVID-19 pandemic

  • Autores: Oliver Rolando Peñafiel Muñoz, Sergio Orlando Velasco Muñoz, Liz Stefani Rubin de Celis Chávez, Hanna Patricia Medrano Romero, Anderson Roy Calle Mamani
  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 18 (Pedagogia en temps de COVID19), 2020, págs. 51-67
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Resiliència dels professors de nivell inicial en l’ús de les noves tecnologies en l’educació virtual a causa de la pandèmia de la COVID-19
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En aquest estudi descrivim les estratègies de resiliència adoptades pel professorat d’educació infantil en una institució d’educació estatal a la ciutat de La Paz, Bolívia, a l’hora de gestionar les noves tecnologies, i també informem de les limitacions d’accés a les tecnologies per a l’educació virtual que han patit els infants i les seves famílies. A partir de les percepcions del professorat, a les quals hem tingut accés gràcies a entrevistes exhaustives i a qüestionaris en línia sobre la pandèmia de la COVID-19, hem constatat que el procés d’adaptació als requisits en diferents àrees ―tenint en compte la vulnerabilitat provocada per la pandèmia i els nous reptes que comporta, com l’enregistrament de les classes, l’ús de plataformes virtuals, l’adaptació dels materials didàctics i el nou mitjà de comunicació entre professorat, alumnat i famílies― ha donat resultats que han fet possible l’eficiència i el reforç de nous vincles que enriqueixen l’educació dels alumnes i han permès que tots s’adaptin de manera òptima i desenvolupin estratègies de resiliència.

    • English

      In this research we set out the resilient strategies adopted by early childhood education teachers at a State education facility in the city of La Paz, Bolivia in handling new technologies and report on the limited access children and their families have to technologies for virtual education. Thanks to insight into the experiences of teachers through in-depth interviews and online questionnaires about the Covid-19 pandemic, it has been found that adaptation to requirements in different areas ʹ taking into account the vulnerability brought about by the pandemic and the new challenges this entails; namely, recording of classes, use of virtual platforms, adaptation of teaching materials and the new medium of connection between teachers, students and parents ʹ led to outcomes that made efficiency possible whereby new bonds were strengthened which foster the education of students, enabling them to adapt optimally, and allowing all of them to develop resilient strategies.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno