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How Do Students Experience Choice? Exploring STEM Course-offerings and Course-taking Patterns in Texas Charter and Non-charter Public Schools

  • Autores: Bernard G. David, Michael Marder, Jill Marshall, María González Howard
  • Localización: Archivos Analíticos de Políticas Educativas=Education Policy Analysis Archives, ISSN-e 1068-2341, Vol. 28, Nº. 1, 2020
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Cómo experimentan los estudiantes la elección? Explorando las ofertas de cursos STEM y patrones de curso en las escuelas públicas chartery no charter de Texas
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Las escuelas charterestán posicionadas por los proponentes como un componente clave de los esfuerzos de reforma que se esfuerzan por expandir las opciones de escuelas. Informes influyentes de las últimas tres décadas han destacado la necesidad de mejorar la preparación de los estudiantes en STEM, y las escuelas charterhan surgido como una reforma con el potencial de hacerlo. Este trabajo utiliza métodos de análisis de redes sociales y regresión logística para investigar cómo los patrones de cursos en las escuelas chartery no charterde Texas promueven o limitan la participación de los estudiantes dentro de las disciplinas STEM al: 1) explorar las ofertas de cursos STEM en las escuelas chartery no charterde Texas. escuelas secundarias públicas charter; y 2) identificar los patrones de cursos STEM de los estudiantes en estas escuelas. Los hallazgos sugieren que las escuelas chartertienen menos probabilidades que las escuelas públicas no charterde ofrecer cursos STEM diseñados para estudiantes de educación especial y que los patrones de cursos de los estudiantes de escuelas chartertienden a ser un poco más avanzados o más básicos que los patrones de cursos de los estudiantes en escuelas que no son charter. Además, los estudiantes de las escuelas chartertienden a tener más movilidad (e.g., la transferencia entre escuelas) que los estudiantes de las escuelas públicas no charter.

    • English

      Charter schools are positioned by proponents as a key component of reform efforts striving to expand school choice. Proponents argue that charter schools have the flexibility to experiment with novel curricular and instructional models outside the constraints of the traditional public education system, and therefore have the potential to transform students’ experiences. Influential reports over the last three decades have highlighted the need to improve students’ preparation in STEM, and charter schools have emerged as a reform with the potential to do so This work uses methods from social network analysis and logistic regression to investigatehow course-taking patterns in Texas charter and non-charter schools either promote or constrain student engagement within the STEM disciplinesby: 1) exploringSTEM course offerings in Texas charter and non-charter public secondary schools; and 2) identifyingstudents’ STEM course-taking patterns in these schools. Findings suggest charter schools are less likely than non-charter public schools to offer STEM courses tailored for special education students and that charter school students’ course-taking patterns tend to be either slightly more advanced or more basic than the course-taking patterns of students in non-charter schools. In addition, students in charter schools tend to be more mobile (e.g., transfer between schools) than students in non-charter public schools


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