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Using Policy Network Analysis to Understand Ideological Convergence and Change in Educational Subsystems

  • Autores: Sarah Galey Horn, Joseph J. Ferrare
  • Localización: Archivos Analíticos de Políticas Educativas=Education Policy Analysis Archives, ISSN-e 1068-2341, Vol. 28, Nº. 1, 2020
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Uso del análisis de redes de políticas para comprender la convergencia ideológica y el cambio en los subsistemas educativos
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      En los últimos años, los académicos de las políticas educativas han comenzado a utilizar conceptos y métodos de redes sociales para describir los cambios políticos contemporáneos en los niveles P-16, pero se necesita un enfoque de red más formal arraigado en el análisis de redes de políticas (ANP). El análisis de redes de políticas integra conceptos del análisis de redes sociales con supuestos teóricos desarrollados en el campo de las ciencias políticas. A pesar de los vínculos entre los conceptos y los hallazgos en la literatura tradicional de la ANP y la investigación educativa, en particular el uso de la gobernanza en red como concepto para comprender la interconexión de las redes de reforma educativa, una aplicación más diligente de la teoría y los métodos de la ANP permitiría a los académicos de la política educativa profundizar conocimientos sobre los procesos explicativos del cambio de políticas. Prestamos especial atención a la utilidad de estos enfoques para examinar datos de red de dos modos y para modelar cambios de políticas ideológicas.

    • English

      In recent years, education policy scholars have begun to utilize social network concepts and methods to describe contemporary policy changes across P-16 levels. While many insights have emerged from this growing literature base, we argue that a more formal network approach rooted in policynetwork analysis (PNA) is needed to fulfill its conceptual and analytical ambitions. Policy network analysis integrates concepts from social network analysis with theoretical assumptions developed in the field of political science. Toward this end, we first argue that a more rigorous treatment of policy beliefs is needed to analyze the impact of ideas on the policy agenda. Existing literature on the ideological dimensions of market-based reform movements tends to define them largely within the bounds of neo-liberalism and thus far has failed to systematically explain how policy beliefs emerge and converge in this context. Second, we contend that previous work has generally lacked theoretical grounding in formal policy network analysis (PNA). Although there are clear links between the concepts and findings in traditional PNA literature and educational research –particularly the use of networked governance as a concept for understanding the interconnectedness of educational reform networks –a more diligent application of PNA theory and methods would enable educational policy scholars to gain deeper insights into the explanatory processes of policy change. We pay particular attention to the usefulness of these approaches for examining two-mode network data andfor modeling ideological policy change


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